Monday, April 6, 2009

Botak

Tiba-tiba terkenangkan saat memotong rambut dengan potongan nombor 1 beramai-ramai semasa Modul Bomba DPA. Rata-rata semuanya pertama kali memotong rambut pendek sebegitu. Semuanya resah. Risau kalau potongan begitu buat diri tidak lagi hensem dan tidak lagi macho. Tapi potongan nombor satu ini memang bagus. Kepala rasa ringan je. Tak tahulah bila nak berkepala botak macam ini lagi..

Saat-saat terakhir sebelum semuanya menjadi botak

"Alamak! Mesti aku jadi tak hensem bila dah botak. Mesti Amini tak suka aku nanti!" kata Sayuti sambil memegang rambutnya buat kali terakhir

"Aku tetap macho walaupun botak!" kata Rizal yang perasan

Fairuz tetap tersenyum walaupun tahu dirinya akan kelihatan pelik tidak lama selepas itu

"Akulah Pegawai SPR yang serba boleh. Kira undi boleh, botakkan kepala orang pun boleh" kata Ibrahim dengan penuh bangga sambil membotakkan Roy

Erk.... kau nak jadi sami ke, Kamal?

Haha!

15 comments:

muzem said...

kwang3.. hehe. botak best ape. tapi takat ni aku tak pernah lagi membotakkan kepala. tak tahu bile. hehe. bold is beautiful.

pembaca blog said...

BOTAK...wajib ke botak masa DPA tu? dah mcm sami dalam ceritu kung Fu dulu2. Pe pun jika arahan mesti kena patuh juga kan.. Botak pun botak la..ensem ape..

ShahRiLL RaMLi said...

Tengok muka mcm sedih je Naz..sorry been busy...lama x update.

Pengejar Masa said...

heh.. aku dah botak sejak darjah 6. dah biasa

Naz said...

Muzem: Try ar! Tengok ape anak murid cakap nanti! Hehe

pembacablog: Memang wajib botak masa modul tentera, bomba dan polis. Tapi senang, tak yah nak sikat rambut. Jimat masa!

Shahrill: Haha.. sedih sebab rambut dah kena gonjeng. Paham, ko mmg busy giler sekarang... camping memanjang!

Pengejar Masa: Sejak darjah 6? Huhu... lama tu! Aku nak try membayangkan ko ngan gaya rambut Elvis Presley...;)

Pengejar Masa said...

rambut x dapat la. sideburn mungkin! :P

Am said...

Aku kan ke pernah botak licin waktu Tahun 3 dulu. Licin keh:D

6 bulan lepas tu baru aku potong rambut pulak

Naz said...

Pengejar Masa: Sideburn pun jadik lah!!

Am: Yep, i still rmember that. Makcik kafe kat Bakti Permai panggil ko Mawi!

Nuisanc3 said...

aku rasa ko comel la botak sebegitu naz...

eh, btw, aku suke gamba profile ko yang ala2 heroes tu.... :D

Naz said...

Nuisanc3: Mekacih!!! Hehehe! :)
Ye, akulah one of them, the light producer

Khairul Amri Ishak said...

gambar profile ko tu ade mcm elemen naruto buat rasengan ataupun kakashi buat sharingan...

aku tak puas ati...

Naz said...

Ryo: Apesal plak ko x puas ati nih? Tak paham aku?

marmalade said...

cun pe botak. bila korang ada rambut balik, rasa macam pelik je.

frankie said...

ahahha..gamba botak..gile serius buruk aku botak..dah ar aku pon tak hensem..pastu dibotakkan plak...terasa mcm dicabuli kehormatannku...ahhahahahahah

Naz said...

Frankie: Mmg lain bila ko botak tp ttp maintal cooool!! =)