Friday, November 14, 2008

Little Pony

Little pony
People are watching him
People are touching him
People are laughing at him
People are throwing things at him
People are disparaging him

Little pony
He is standing still
He is standing like a statue
He is standing rooted to the spot
He is standing cause he is told to
He is standing cause that is his duty

Little pony
I know he is sad
I know he is in misery
I know he is in woe
I know he is lonely

Oh little pony
He really touches my heart!


Note: Photo taken at Pulau Indah's Laguna Park in Klang.

14 comments:

marmalade said...

deep, man, deep.
i knew you should win the poetry competition lah, dedek.

Naz said...

Thank u, Mala!
Anyway, Malam Tinta Nan 9 tetap di hati! Mendeklamasikan puisi yang ditulis sendiri di hadapan A. Samad Said, dan bila dia cakap dengan nada bergurau "skrg ni ok, tak koyak?" masa bersalaman degan beliau...mmg sangat2 berharga... rasa mcam x percaya.. hehe..

Phoebus Athenos said...

naz si puaka kuda padi

marmalade said...

kalau nak jumpa lagi, marilah datang ke rumah =) hihihihi

ada amik gambar tak ngan dia?

Naz said...

Mala: Mlm tu x sempat nak bergambar sebab sbagai Tok Sidang B saya kena ada dalam auditorium sampai majlis tamat... xde rezeki...

Deham: Haha, ko ni mmg sick.. Gelaran puaka adalah gelaran eksklusif utk ko sorang je la... mana bleh bagi kat aku.. :p

Quntum said...

menusuk jantung..

hmm mala, ko nak tgk dedek ko ni bercerita dalam bentuk sajak masa kat sabah tak? terer woo...

hehehehehehehehe :P

Naz said...

Quntum: Ko jgn mengada-ngada nak tunjuk video tu... Kalau tak nanti aku tunjukkan video ko plak... hehehe!

Quntum said...

shheeeeeeeeeeeeeeeeeessshhhhhh!!

shadap! haha

Pengejar Masa said...

pergh... aku nak kuda padi!

ShahRiLL RaMLi said...

at first i thought u were about to write the "My Little Pony " theme song... ahaha. anyway, its OK that we arent seeing the James Bond flick. later la hehe..

Naz said...

Quntum: Haha.. tau takut...

Hadi: ko nak kuda padi? mintak kat deham puaka

Rill: Sorry k trpaksa batalkan plan kita nk tngk wayang. Tiket dh booked dh pun tapi tetiba plak ada hal. Next time wokey!

Pingu Toha said...

kesian aku tgk kuda tu... rasa cam nk jd sharipah eni n nyanyi kudaku lari gagah berani!!!!

aku takbley tgk binatang, dowh... sayu je hati...

ShahRiLL RaMLi said...

aku biaser je..ati kering..hehehe

Naz said...

Pingu: Aku pun sama

Rill: Hati kering? Hg mmg camtuh! Hampeh..