Friday, January 16, 2009

Tag Lagi!

Aduh! Saya telah ditag oleh dua orang sekaligus. Zyrin dan Malahayati. Tag itu pula adalah tag yang sama. Hmm.... pagi Jumaat yang dipenuhi tag!

Senaraikan 10 perkara tentang orang yang tag kamu
Untuk Zyrin:
1) Mempunyai pengetahuan yang sangat luas dalam pelbagai perkara. Dia adalah ibarat kamus dan ensiklopedia bergerak di bahagian tempat saya bertugas.

2) Masih muda remaja lagi (remaja ke?) tapi dah berpangkat besar.

3) Ulat buku tahap gaban di mana ulat pun pasti akan gerun kalau berjumpa dengan dia. Semua buku dia baca. Tak tahulah kalau buku budak tadika pun dia baca juga.

4) Sangat menyayangi Oscar. Saya rasa mungkin Oscar tidak lagi akan dibelai manja olehnya seperti dahulu dan sekarang. Tapi mungkin juga Oscar akan disayanginya selama-lamanya! Tiada siapa tahu.

5) Pandai berfesyen. Ini memang fakta ye, bukan rekaan.

6) Pandai membuat bermacam jenis biskut terutamanya biskut kurma. Sedap giler biskut kurma yang dia buat. Meleleh air mata dan air liur bila makan biskut tu.

7) Bila bercakap macam keretapi laju Jepun. Tak pun macam Gilmore Girls. Sangat laju tapi berinformatif.

8) Kemas dan teratur. Ya Allah! Kalau pergi bilik dia memang akan timbul rasa kagum melihat benda-benda kecil yang dia susun dengan penuh rapi di tepi tingkap bilik dia tu. Memang boleh menyertai kelab Pecinta 5S.

9) Suka berkaraoke. Tapi saya belum pernah melihat dia menyanyi lagi. Nanti saya nak minta dia menyanyi di hadapan saya. Boleh ke, Zyrin?

10) Seorang yang sangat ceria bagai seorang kanak-kanak ribena yang diberikan ais krim perisa strawberi oleh ibu bapa mereka.

Untuk Malahayati:
1) Sangat pandai menulis. Saya amat mengagumi bakatnya dalam bidang penulisan.

2) Kreatif dan sentiasa mempunyai idea-idea gila tetapi bernas. Tengok sahajalah macam mana dia mengubah suai choral speaking masa Makan Malam KSN.

3) Mempunyai senyuman yang sangat manis. Suka tengok dia senyum.

4) Suka kopi Starbuck tapi sekarang ini dia sudah tidak ke Starbuck lagi kecuali semasa Streamyx di rumahnya buat perangai.

5) Menghadiahkan kepada saya pokok orkid yang sangat cantik semasa ulang tahun hari jadi saya yang ke-24 pada tahun lalu (Ye, saya tahu saya sudah tua!). Saya namakan orkid tu Delia.

6) Mempunyai pemikiran yang sangat mendalam dalam banyak perkara. Saya boleh kategorikan dia sebagai seorang pemikir.

7) Anak kepada seorang Sasterawan Negara. Saya rasa darah yang mengalir dalam dirinya juga adalah darah sasterawan seperti ayahnya.

8) Tidak pernah lokek dalam berkongsi ilmu pengetahuan. Macam-macam benda boleh belajar daripada dia.

9) Kuat makan tapi badan tetap kurus. Macam saya juga!

10) Saya rasa dia patut jadi Mak Sidang masa DPA dulu. Bakat kepimpinannya memang terserlah!

Senaraikan novel kegemaran kamu
1) Life of Pi oleh Yann Martel

2) The Kite Runner oleh Khaled Hosseini

3) Imam oleh Abdullah Hussain

4) A Painted House oleh John Grisham

5) The Da Vinvi Code oleh Dan Brown

6) The Shadow of the Wind oleh Carlos Ruiz Zafon

7) To Kill a Mockingbird oleh Harper Lee

8) The Historian oleh Elizabeth Kostova

9) The Testament oleh John Grisham

10) The Five People You Meet in Heaven oleh Mitch Albom

11) Siri Harry Potter oleh J.K. Rowling

Senaraikan 5 benda yang kamu sayang
1) Gambar-gambar saya (dan bersama keluarga/rakan-rakan) daripada saya kecil sampailah besar sekarang ini

2) Kereta saya

3) Kamera digital saya

3) PDA saya

4) Telefon bimbit saya

5) Komputer riba saya dan sebenarnya semualah yang saya miliki saya sayang. Tak ada yang saya tak sayang!

Tag 6 orang
Saya tak mahu tag sesiapa sebab majoriti sudah pun ditag oleh orang lain.

7 comments:

ShahRiLL RaMLi said...

lol...HP series not the first eh? *wink*

Pengejar Masa said...

Wahahaha! kena tag ngan 2 org sekaligus! cayalah..

Naz said...

Shahrill: List tu tak ikut keutamaan keseukaan la. Aku x tau nak rank sebenarnya sbb semua novel tu aku suka

Hadi: Ko x kena tag ke? Mesti kena gak kan? Hehehe!

marmalade said...

wahhhhhhhhhhhhhh abdullah hussain the only local writer ah! i'm honoured on his behalf =))

hehehehe saya malu seketika *blushing*

zyrin said...

mak aih. byknyer puji2an. nak gi sorok bawah batu jap.

tima kaseyy. buku budak tadika pun saya baca. saya sangat suka baca peter & jane :p

ehhh! delia tu bukan nama kereta ke? sejak bila jadi nama pokok orkid? aiya...

To Kill a Mockingbird - sangat berminat nak baca buku ni. tapi selalu tertangguh... sebab rasa macam depressing :p

Naz said...

Mala: Salina karya A Samad Said pun saya suka jugak tapi malangnya saya tak pernah habis baca Salina. Jadi x bolehlah masuk dalam senarai

Zyrin: Nama kereta saya Cordelia, orkid tu Delia. Tak payah la nak menyorok bawah batu plak...ish ish ish =)

nzard said...

+so ur fren mala tuh anak abd hussain la?
+u didnt finish 'salina'? unbelievable....
+fav book:
-i'm honored(as in bcoz u've read mine?) to see 'the historian','mockingbird' and '5 people' in the list.
-u dun like LOTR series?
+when i get my groove to blog, i definitely should write something about my list of fav books....