Tuesday, September 8, 2009

Demi Kehidupan


Demi kehidupan ini
Kudrat dikerah walau tika dinihari
Mencari rezeki untuk sesuap nasi
Walau seluas lautan tak bertepi
Atau hanya setitis embun pagi
Wang ringgit yang dikecapi
Moga ia diberkati Ilahi
Agar terciptanya kebahagian hakiki

Nota: Gambar di atas diambil di sebuah pekan kecil di Perak pada 1 Ramadhan yang lalu.

8 comments:

Pengejar Masa said...

makcik tu nampak mcm tgh tahan gelak

Pingu Toha said...

muka masuk blog naz... sape yg bley tahan...

Anonymous said...

rindu jugak nak jumpa junior debat akak yg sorang nih...gambar kamu tak jelas la...teringin nk tgk gambar baru yg hensem itu...sila letak ye

Naz said...

pengejar masa: haha.....masa aku amik gambar ni, makcik tu tengah borak2 sambil gelak ngan sorang lagi makcik dalam kedai tu.

pingu toga: ala... masuk blog aku yg hampess ni nak wat aper la kan.. kesian makcik tu

anonymous: siapakah anda? senior debat saya? adakah habibah? mariani? khalidah? moon?

Khairul Amri Ishak said...

oh ko ini budak debat
dlm kehidupan lampau...??

agak2 ko lg ebat dr
pendebat terbaik kt dpa dulu,fird..hehe

Naz said...

Rio: xdelah.... biasa2 aje... =)

Anonymous said...

hehehehe kak mariani lah....nasib baik sebut jugak nama akak.kalau tak,mmg nak kena tulah.kalau nk tau naz hebat ke tak berdebat...kenalah tanya senior debat dia nih hehehehe

Naz said...

Kak Mariani: Akak kat mana skrg ni? Lama x dengar khabar berita...